záhlaví (věděli jste že...)

středa 22. dubna 2015

DIY- dlouhý boho/retro/vintage náhrdelník na způsob růžence :)


Ahojky u dalšího článku :)
Jak jsem slíbila, konečně dávám návod na výrobu boho /retro/ vintage náhrdelníku na způsob růžence... :)
Tenhle projekt mě napadl už když jsem byla před třemi roky v Římě (Vatikánu) a doslova na každém rohu člověk našel hromadu růženců hrajících všemi barvami, na stříbrném podkladu a za nekřesťanské ceny :D Docela ironie, já vím ... Ale už tehdy jsem si řekla, že miluju tento styl dlouhého náhrdelníku a jednou si něco takového vyrobím ve své režii, s motivy, které pro mě budou něco zdůrazňovat... A hlavně ve starobronzové, což je barva, kterou jsem na růženci snad ještě nepotkala, přitom se mi líbí více než starostříbrná (i když tu mám v plánu také) nebo jen klasická stříbrná, které byl plný Vatikán  a nejen tam, kamkoli přijdete a prodávají zde růžence, budou hlavně ve stříbrné... Ach jaká škoda...
No nic, dost polemiky, jde se tvořit :)


Co budete potřebovat :

1) Korálky dle výběru- dřevěné, skleněné, broušené, mačkané, větší rokajl, plastové to je jen na Vás...
2) Ketlovací jehly 
3) Kovový konektor ( mezidíl ) o třech očkách- v mém případě jsem volila růžičku pořízenou tady :)
4) Přívěsek- v mém případě vlaštovka pořízená pro změnu tady :) 
5) Kleště- kulaté, na vytváření očka, štípací na odštípnutí přebytečného množství jehly, ploché na zavírání oček- já ploché neměla, tak jsem zavírala očka kulatými. Také to jde :D No spíše musí :D



Postup :

1) Už několikrát jsem říkala, že v popisování postupů jsem naprosto beznadějná... A přesně proto je tu taková porce obrázků :D
Ale stejně se alespoň pokusím nějak po svém vysvětlit princip, prvně vezměte korálek a navlékněte na jehlu, poté jehlu ohněte těsně u korálku ( jak je vidět na obrázku )
2) Následně odštípněte přebytečný kousek jehly- dvě důležité věci - za prvé- raději uštípněte méně než více, tudíž je třeba určitá dávka pozornosti a opatrnosti. A za další, u prvních tří korálků, které budete navlékat na kovový konektor ( motiv uprostřed, u mě na růžičku ) odštípněte raději menší kus a udělejte větší očko, výsledek bude vypadat lépe a i "pohyb" náhrdelníku bude plynulý, tj. nebude se pořád "zadrhávat"- no víte, co myslím :D


3) Když sjedete trošku níže, uvidíte obrázek z odborného časopisu s podrobným popisem na tvoření očka, v mém podání vysvětlení- veďte po kulatých kleštičkách plynulý pohyb, kterým vznikne očko... Zatočte kleštičkami svírající jehlu ... ( to zní ale pěkně divně :D jak říkám, opravdu špatně popisuji různé situace :D)
Jinak na odborném obrázku jsou dvě verze utvoření očka. Mě je bližší ta druhá, líbí se mi více :)


Tady pro zopakování můžete vidět celý postup u náhrdelníku pro změnu se skleněnými broušenkami, které miluju :*



 Zásadní obrázek, jak se tvoří očko...

 4) No a co s utvořeným očkem, před tím než jej "zavřete" kompletujte jej s konektorem, přívěskem a samozřejmě do linie mezi sebou :D Zkrátka složte je do sebe jako lego :)




A tady už si můžete prohlédnout moje miláčky :) První byl dřevěný, mezi linii korálků jsem nakompletovala ještě i řetízek, což se mi moc líbilo, jenže naneštěstí jsem měla jen kousek, tudíž na ostatní nezbylo, ale pořídím další a hodlám si jej na ostatních dodělat. Ale je jen na Vás, čemu dáte přednost :)

Přeji ať jde práce od ruky a určitě mi dejte vědět, jak se dílko povedlo :)











Žlutý je nejnovější :)



2 komentáře: