záhlaví (věděli jste že...)

neděle 10. dubna 2016

DIY- simple beaded bracelet :)

Ahojky všem :)
tak se nám přehoupl další měsíc, no to je šílený... 
Každopádně jaro je v plném proudu, všechno kvete (i moje alergie je v plném rozkvětu), ovšem já už mám myšlenky na léto a na různé topíky k nimž budu nosit záplavu všemožných doplňků...a šup, hned je třeba vytvořit si další zásobu malých milých dobře se nošených náramečků :) 
A tak tu jsem s dalším DIY článkem (vím, už jsem s těmi projekty otravná, příště to bude něco zcela jiného, slibuji, mám připravená videa k sestříhání, hned jak mi zbude troška času...byla jsem totiž v Primarku, to byl zase mazec :D)
Každopádně doufám, že se dnešní článek bude líbit a moc ráda uvidím i Vaše výtvory, které mi můžete ukázat na instagramu, zategujte mě na Vaší fotce, na insta jsem jako pauline.mare 
:)



Materiál, který budeme potřebovat :
kopička korálků
bavlnka, která se tolika netřepí, kvůli snadnějšímu navlékání
nůžky
a chuť tvořit :)


Ustřihněte si dvakrát kousek bavlnky, jeden z nich může být kratší, bude z něho zapínání, delší by měl bez problémů obejmout Vaše zápěstí a ještě mít přesahy na koncovky :) Předpokládám tak dvacet, dvacet pět centimetrů bude stačit :)


Je "radost" fotit tabletem, když zajde sluníčko... :D 
Omlouvám se za kvalitu fotek.
Nicméně dalším krokem je uvázání důkladného uzlíku, klidně uvažte hned natřikráte, aby byl uzlík větší a korálek přes něj neprošel... Navlékněte korálky (počet dle Vašich preferencí, stejně tak velikost a typ korálků, na můj projekt jsem použila rokajl 3mm a navlékla jsem jich na bavlnku 16) a na konci opět uvažte pevný větší uzlík... 


Tak, tu lehčí část máme za námi, teď přijde na řadu zapínání... 
Jedná se o úplně klasický plochý uzlík z techniky drhání, neboli shamballa či macramé, on to každý nazývá jinak :D
Opravdu jsem se snažila vyfotit postup, ovšem ten foťák na tabletu zkrátka tu bavlnku nebral a tak máte na konci článku vyfoceno, z google vyhledávání obrázků, schéma, jak se tento základní uzlík váže... 




Když máme zapínání tak nějak dokončené (na tyto malé náramky je praktičtější i hezčí nedělat uzlíků moc, stačí bohatě jen několik), tak místo klasického odstřihnutí a lepení konců, aby se neroztřepily, tak, jak bychom to dělali u klasického shamballa náramku z voskové šňůrky (uvidíte v mém dalším DIY projektu, i když zapínání tohoto typu už jsem dělala už i v tomto projektu hippie barcelet a fotila jsem podrobně krok za krokem :)...), tak naopak, kvůli velikosti jen uděláme klasický uzlík, kterým vážeme sáčky s pečivem, aby se rohlíky nevysypaly ven, nebo s ním začínáme tkaničku... Zkrátka uzlík, kterým vážeme všechno možné k sobě, nevím, jak to správně popsat, ale snad víte, co mám na mysli :) Použijeme jej dvakrát a pečlivě utáhneme a konce ZAPÍNÁNÍ! ustřihneme... 
V této fázi buďte opatrní, ať si omylem neodstřihnete konce náramku místo konců zapínání...



Přichází řada na konce náramků, na nichž uděláme také uzlíky.. 
Můžete klidně přidat korálky, mě se ovšem líbila ta jednoduchost uzlíků, kdy celý náramek poutá pozornost na korálky uprostřed :)
Odměřte si velikost ruky, aby přes ni náramek přešel a abyste jej mohli utáhnout na zápěstí. Až budete mít odměřeno, tak zakončete náramek zmíněnými uzlíky tak, jak je vidět na obrázku :)


A je hotovo :)
Náramky vypadají hezky, jsou-li nošeny po skupinkách :)


Budete-li chtít něco opravdu speciálního, udělejte si stejným postupem i náhrdelník... 
Na takto minimalistický šperk se krásně budou hodit malé titěrné přívěsky. 
Právě se chystám na tento červený "namontovat" ještě miniaturní střapeček a pidi přívěsek s třpytivým kamínkem :)


A protože bavlnky mají tendenci se do sebe rádi zamotávat, mám malý tip, jak tyto náramky uchovat bez zamotání... 
Stačí k tomu papírová trubka od kuchyňských utěrek :) Ta je ostatně dobrá k uchování jakýchkoli náramků :)


Uzlík na macramé/shamballa/drhání - zapínání náramků :)


Krásný den a příjemně prožitou tvořící pauzičku
Vaše Pauline :)

2 komentáře: